fredag 23. mai 2014

Målestokk

Målestokk var helt nytt for de fleste av oss og mange hadde problemer med å forstå. Vi fikk vite at det alltid var vansklig å sette seg inn i dette om man ikke hadde gjort noe slikt før, så det hjalp. Vi fikk utdelt oppgaver der vi blant annet skulle lage senger, kopper og komoder i forskjellige målinger. Vi ble også kjent med å lage en sideboks som alltid skulle være med på interiør tegningene. Sidemargen måtte ha med navnet ditt, målenhet, klasse, dato og oppgavenummeret. Utstyret vi brukte var en passer, linjal og blyant.



Den første oppgaven var å lage en kopp sett fra alle sider, oppriss, grunnriss og sideriss.
For å finne målestokkene brukte vi en linjal som kalles reduksjonslinjal. Denne linjalen har seks  måleenheter.

Egenvurdering: Jeg hadde veldig problemer med å forstå hvordan dette fungerte. Etter den første gangen var jeg helt full i hodet av masse nytt så jeg klarte ikke å ta det inn, så jeg fikk snakket med en lærer slik at jeg fikk det forklart på nytt. Da ble det litt mer forstålig. Jeg fikk levert alle tegneoppgavne slik de skulle gjøres, men de ble muligens ikke så veldig pene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar